För hyresgäster

Nyttig information för hyresgäster

Är du hyresgäst och har en fråga?

Nedan hittar du lite allmän information!

9

Städning

Som hyresgäst är det självklart viktigt att hålla lägenheten i ett bra skick. Gör gärna storstädningar med jämna mellanrum. Om städningen inte fungerar väl så kommer vi att hyra in städning på hyresgästens bekostnad.

9

Renovering

Vi genomför renoveringar i mån av tid samt behov. Innan du själv gör renoveringar måste du prata med din fastighetsskötare och få det godkänt. Värt att tänka på är att vissa renoveringar kan medföra högre hyra (enligt avtal).

9

Betalning av hyran

Att betala hyran är såklart väldigt viktigt och om man missköter detta riskerar man bli uppsagd från lägenheten. Hyran betalas i förskott senast den sista vardagen före varje månadsskifte.

9

Att flytta

Vid flytt tillämpar vi tre månaders uppsägningstid. Under denna tid har man som hyresgäst skyldighet att lämna tillträde till lägenheten så att hyresvärden ska kunna ha visningar. Detta försöker vi givetvis genomföra så smidigt som möjligt.

Vid akuta ärenden

Vid brand eller nödskada ring 112.

Vid andra nödfall såsom stora vattenläckor, ring SOS Alarm, 040-676 92 30